Search

體育人訪:17歲成世界冠軍望教後輩何柱霆「繩」悟奧運夢 - 香港蘋果日報

sportkaleo.blogspot.com

一場武漢肺炎,令奧運會也要延期,不少運動員部署受到影響,甚至奧運夢碎。以上說法只適用於奧運項目,那麼非奧運項目呢?香港花式跳繩代表何柱霆(Timothy)與奧運似是風馬牛不相及,跳繩更不是傳統項目,發展難度高。不過,已是世界冠軍的何柱霆仍有個奧運夢,雖似遙不可及,但他信可達成。

記者/攝影:禤家民

年幼時Timothy曾學習體操和羽毛球,直至他八歲一天,當年讀小二的他在學校找到一條繩,「我周不時會去體育室搵嘢玩,有日拎咗一條繩,自己喺度跳。」這情景被一位老師見到,這位老師再向Timothy教授一些基本動作,「佢見我跳得唔錯,就建議我參加學校嘅興趣班。」Timothy與母親商量後,決定參加,「初時上堂有教練做示範,之後1、2堂後,教練問學到咩花式,可以試吓做。因為我學過體操,知道點做側手翻,所以加插咗呢個動作,完成後旁邊嘅人都讚,有啲成功感就一直繼續跳繩,冇停過。」何柱霆的跳繩之路由此起,小四那年,他首隨校隊比賽,小五出戰全港分齡賽,取得11歲以下組別冠軍。

自創花式加搖繩動作

在香港,只有港超聯一個職業體育聯賽,除足球外,若非體院精英項目,很難以體育作職業。小時候的Timothy應該沒有多想,只是為興趣和那份成功感,一直跳下去,「小五嗰陣1星期練2日,小六入咗港隊,1星期練4日,去到大專就1星期練5至6日。」

Timothy指花式跳繩不外乎六個元素:交叉花式、放柄花式、多重跳、體操動作、力量動作和繞繩類,不停變化,但很少像體操般,不斷有新的動作創出,「中一我第一次編排自己嘅表演,但動作唔係自創嘅,都係參考吓外國選手。」但Timothy還是嘗試自創花式,只是也不能確認他是首個做出這動作的人,他說:「應該算係啦,我未見過有人做過,我都係呢幾年先做到,叫做『fish』,好多人唔會用繩做,我就加插咗繩。」這動作是要平躺面向地面,身體魚般S形擺動,Timothy在每一下擺動,身體離地時,加上搖繩動作。

2009年失準上一課

Timothy僅17歲時已首次成為世界冠軍,跳繩之路似是平坦,但其實成功來自一次挫折,「我最難忘嘅比賽係2009年亞洲賽,我第一次參加個人賽。」當屆比賽在香港中文大學進行,Timothy很有信心在14歲以下組別取得頭3名,甚至勝出,「比起其他選手,其實我嗰陣成績好好多,點知我第一個項目就失準。」30秒速度跳,Timothy當時能力可達96跳,比賽卻失準,「我唔記得係75定76喇,跳繩差一跳,排名可以差兩名,20跳嘅話排名肯定大跌。」當時僅14歲的Timothy走出場外痛哭,然後在準備不足下,繼續第二項比賽,繼續失準。最後總成續,Timothy有399跳,而賽事季軍則有400跳,「當日三個項目都失準,最後好唔開心。」不過,這次失敗對Timothy來說是上了寶貴一課,「呢件事令我之後幾年比賽都好順暢,比賽嗰陣心情起伏唔會太大。」Timothy一年後就在世青賽取得團體冠軍,其後在世錦賽不論個人賽或團體賽,都贏過冠軍。

成為世界冠軍了,也不代表作為跳繩運動員收入足以維生,雖然如此,但Timothy早有以跳繩為職業的念頭,只是並非作為運動員,而是教練,「我16歲就跟教練去教繩,做助教,當時已有以跳繩做終身職業嘅諗法。」升上大專,他亦選擇運動有關課程。現時25歲的他,幾乎整個人生都與跳繩有關,運動員在香港的地位不高,跳繩更加是較

冷門項目,但Timothy也保持樂觀,「學界賽事冇呢個項目,要攞分嘅學校都未必會投放太多資源。但跳繩只係發展咗十幾年都有呢個水平,我認為可以慢慢追上傳統項目。」

學生變隊友最滿足

世界冠軍都當過幾次了,Timothy繼續是運動員,繼續參加比賽,但心態已不同了,「比起自己跳,我家陣更享受教繩。見證每個學生成長,甚至成為我隊友,睇到佢哋進步,滿足感比自己完成到一個新動作仲大。」他感覺香港跳繩風氣越來越好,「我讀小學嗰陣來來去去都係幾間學校比賽,但家陣全港九百幾間學校,可能有一半有花式跳繩隊。」

不介意當教練戰奧運

運動員總有一個奧運夢,Timothy亦不例外,他相信這個夢雖然遙遠,但總會實現,「越嚟越多國家發展跳繩,我覺得有機會入奧運嘅,但唔會係短時間內,可能要30年後啦,到時我就係教練,就算跳唔到,都希望以教練身份帶領港隊。」

Let's block ads! (Why?)




September 15, 2020 at 12:02PM
https://ift.tt/3mlEVj7

體育人訪:17歲成世界冠軍望教後輩何柱霆「繩」悟奧運夢 - 香港蘋果日報

https://ift.tt/37AiTlD


Bagikan Berita Ini

0 Response to "體育人訪:17歲成世界冠軍望教後輩何柱霆「繩」悟奧運夢 - 香港蘋果日報"

Post a Comment

Powered by Blogger.